Monday, November 11, 2013

tidur dengan tenang.

jam 450 pagi.

masih belum tidur mengenang kehidupan.
macam mana nak teruskan hari esok dengan tak tidur ni.
berapa juta kali aku dah kecewakan diri sendiri dengan tidak menghadiri kelas.
berapa juta kali aku tipu pengajar dan sistem.

alahh, kawan ada untuk sign kan.
alahh, bukan lecturer perasan pun kau datang ke tak.
alahh, masuk class bukan belajar pun.
alahh, dari tidur dekat class baik tidur dekat rumah.

masih adakah hari esok untuk aku?
masih adakah hari esok untuk aku ponteng kelas?
masih adakah hari esok untuk aku pergi kelas?
masih adakah hari esok untuk aku menyesali?

........................

jam 500 pagi.

bayi sebelah rumah menangis.
turunnya hujan membasahi tanah.
dan aku masih dalam cubaan untuk tidur dan bangkit untuk ke kelas.

jika masih ada hari esok.



No comments:

Post a Comment