Tuesday, November 5, 2013

bintang kawan bulan

A : "kenapa kau sepi menyendiri?"
B : "............ hilang kata kata."

Dalam benak pikiran aku terbayang wajah bapak emak adik beradik dan orang sekeliling.

B : "Eh mana ada aku sepi. Aku ada ramai orang dekat sekeliling"
A : "Dah tu asal kau selalu menyendiri?"
B : "Sebab takde siapa teman"
A : "tadi kau kata kau ramai orang dekat sekeliling"

pandang langit. ku lihat bulan tiada bintang. 
bulan sepi tanpa bintang disisi bila langit gelap malap dilitupi awan tebal yg tunggu masa buang isinya.
hujan. lebat guruh berdentum. 

B : "alaa tak semua orang ada masa untuk teman, lagi pun aku suka sorang"
A : "ish kau ni, buatlah apa kau suka"

Hari lain aku duduk lihat langit.
bulan ditemani bintang bintang. 
Indah. Cantik. Subhanallah. 
kali ini bersama orang sekeliling.



rotate.
akulah bulan.

No comments:

Post a Comment